Over ons
Buro98, administratieve & productionele dienstverlening staat voor samenwerking en overleg.
Wij zijn een administratiekantoor dat flexibel werkt en daarbij schuiven we graag aan bij de werk- of keukentafels van onze klanten. En ook mogen klanten bij ons aanschuiven op kantoor. In de Finse school aan de Helper Westsingel 98 in Groningen hebben we ruimte, tafels en stoelen genoeg! Door deze manier van werken kan de administratie bij de klant zelf blijven, nemen we onzekerheden weg en zijn we maximaal in staat om rekening te houden met de individuele situatie.
Het doel van Buro98 is om gezamenlijk met de klant meer grip op de administratie te krijgen en we helpen graag om de fiscale gevolgen van de persoonlijke situatie te overzien. Niet altijd eenvoudig met de (steeds wijzigende) wetten en regels. Met onze kennis en ervaring treden we graag in overleg met de klant en stimuleren we zelfwerkzaamheid daar waar mogelijk en wenselijk.
Wat doen wij?
Administratief & fiscaal
Buro98 verzorgt zowel volledige als gedeeltelijke administraties en stelt jaarrekeningen op van eenmanszaken, ZZP’ers, verenigingen en stichtingen. Daarnaast begeleiden wij Btw-aangiften, aangiften inkomsten- en vennootschapsbelasting voor ondernemers, stichtingen en particulieren. Ook denken wij graag mee met starters- en ondernemers. Wij hebben ervaring met het verzorgen van projectadministraties en het afrekenen van subsidies, indien nodig met een beoordelingsverklaring van een accountant.
Specialisaties
Buro98 is gespecialiseerd in (zelfstandig) gastouderschap, ondernemers in de kunst- en culturele sector alsmede het administratief begeleiden van evenementen, festivals en theatergroepen. Voor de (zelfstandige) gastouders hebben we samen met het gastouderbureau van SKSG Kinderopvang uit Groningen een speciale boekhoud-Excel ontwikkeld waarmee zelfstandig de administratie verwerkt kan worden.
Productionele dienstverlening
Hulp nodig bij het organiseren van culturele projecten en evenementen? Op productioneel gebied biedt Buro98 mogelijkheden voor (bege)leiding en (mede)organisatie.
Wat doet Buro98 niet?
De administraties van NV’s en BV’s, verdergaand financieel advies, overname advies, assurantiën en estate-planning. Hiervoor verwijzen wij graag door naar gerenommeerde collega’s. Indien gewenst hebben wij de contactgegevens van deze collega’s.
Hoe doen wij dat?
Buro98 stimuleert zelfwerkzaamheid en hiermee kan al snel geld worden bespaard!
Buro98 verzorgt voor ondernemers alle voorkomende werkzaamheden tussen de wel bekende schoenendoos en het eens per jaar begeleiden van het jaarwerk en de ondernemersaangifte voor de inkomstenbelasting. Dit kan met het online boekhoud programma van Kleisteen of met modellen in Excel. Door (op locatie) met de klant samen te werken en met gerichte persoonlijke en individuele begeleiding aan de eigen werk- of keukentafel kan met een beetje interesse, inzet en begrip geld bespaard worden in de toekomst. Al doende leren met Buro98! Het werken met Excel modellen of met Kleisteen online software stimuleert het zelfstandig boekhouden en het eventueel zelf verzorgen van de Btw-aangiften. En hierin begeleidt en adviseert Buro98 de klant graag. En natuurlijk hebben ook wij bij Buro98 niet altijd alle wijsheid in pacht! Om deze reden studeren onze medewerkers permanent en organiseren we met veel plezier en genoegen vier keer per jaar de Groninger Boekhoud Borrel (GBB) met collega’s en vakgenoten. Buro98 is een klein kantoor en zoekt graag samen- werking, mede hierdoor kunnen we voor verder gaande vragen altijd eenvoudig contact leggen met specialisten op diverse gebieden.
Dus ook voor Buro 98 geldt daarom, net als voor onze klanten, het motto: Al doende leren we!
Ons team
Saskia Bothof – van Kol
Oprichter & eigenaar
Jaarrekeningen & belastingaangiften
(Eindhoven, 1971) – Op 17 april 2003 gestart met Buro98, administratieve en productionele dienstverlening. In 1995 afgestudeerd in ‘s-Hertogenbosch aan de HBO Culturele & Maatschappelijke Vorming in de afstudeerrichting Kunst & cultuur, in 1999 geslaagd voor Algemene Ondernemers Vaardigheden en in 2004 in Woltersum (Groningen) het Praktijkdiploma Boekhouden behaald. In de volgende jaren het diploma voor de opleiding Moderne Bedrijfs-Administratie (2007) gehaald en vervolgens in 2012 de titel Belasting Consulent behaald bij het College Belastingadviseurs.
Norbert de Wit
Jaarrekeningen & belastingaangiften
Stichtingen & grotere ondernemingen
(Den Haag – 1966) – Sinds februari 2022 werkzaam bij Buro98. En al sinds 1996 werkzaam als administrateur in verschillende kleine bedrijven in Groningen. Norbert houdt zich bezig met alle facetten van de administratie en het ondernemen tot en met het maken van de Jaarrekeningen en aangiften BTW, IB & Vpb aan toe. Hij heeft een afgeronde MEAO opleiding en een aantal jaren de HEAO gedaan.
Al vele jaren helpt Norbert mensen met het doen van hun belastingaangifte en dat mag hij nu als werk bij Buro98 gaan doen.
Ali Nijdam – Jager
Jaarrekeningen & belastingaangiften
Specialist gastouders
(Groningen, 1970) – Sinds januari 2019 is Ali werkzaam bij Buro98. In 1989 afgestudeerd aan de opleiding Mode & Kleding aan het MDGO. Vervolgens heeft ze in 1992 haar Praktijkdiploma Boekhouden gehaald. Ze is vanaf 2006 werkzaam geweest als gastouder en van 2013 tot 2019 ondernemer geweest als zelfstandig gastouder. In april 2020 is zij geslaagd voor de opleiding tot Belasting assistent. Ali controleert administraties, stelt Jaarrekeningen op en verzorgt aangiften BTW & IB.
Rolf van Delden
Boekhouder in opleiding
–
(Delfzijl, 1968) – Per 1 september 2021 heeft hij zich bij Buro98 aangesloten. Al sinds 1995 is hij werkzaam als zelfstandig ondernemer in de geluidstechniek. Naast zijn parttime baan bij Buro98 is hij dat nu nog steeds. In mei 2021 heeft hij zijn Praktijk Diploma Boekhouden gehaald en heeft daarmee een basis gelegd om zich bij Buro98 verder te kunnen ontwikkelen op het administratieve vlak.
Voorwaarden
Onder welke voorwaarden werkt Buro98?
- Alle werkzaamheden worden uitgevoerd op basis van de gegevens zoals die door de klant, zowel schriftelijk als mondeling, worden aangeleverd. Onvolledigheden en onjuistheden zijn voor eigen verantwoording. Voor zover binnen de mogelijkheden zal Buro98 de klant hierop wijzen teneinde alsnog de juiste informatie te ontvangen.
- Van iedere klant is Buro98 verplicht om éénmalig een kopie van een geldig ID-bewijs (geen rijbewijs) te vragen voor het dossier. Dit in het kader van de Wwft (Wet ter voorkomen van witwassen en financieren van terrorisme).
- Het is wenselijk dat de klant alle belastingaanslagen, direct na ontvangst, aan Buro98 doorgeeft. Uiteraard voor zover dit binnen de afspraak valt.
- (Elektronische) ondertekening van officiële stukken, waaronder aangiftebiljetten, het deponeren bij de Kamer van Koophandel, geschiedt enkel op grond van een doorlopende machtiging. Deze machtiging kan ten allen tijde door de klant worden ingetrokken. Voor de doorlopende machtiging ontvangt de klant van de belastingdienst activerings- en intrekkingscodes. De activeringscodes moeten direct aan ons worden doorgegeven waarmee we ook toegang krijgen tot de gegevens van de Voor Ingevulde Aangifte (VIA). In deze digitale tijden merken we dat dit erg prettig werkt.
- Voor werkzaamheden in het zogenaamde grijze gebied kan door Buro98 geen enkele verantwoording worden genomen.
In specifieke gevallen (bijvoorbeeld pensioen-vraagstukken, bedrijfsoverdracht en/of -beëindiging, advocatuur) kan op verzoek van de klant, door Buro98, advies worden ingewonnen bij derden. Mochten hieruit kosten voortkomen, dan komen deze voor rekening van de klant.